ISSN: 2455 - 0531

Inam International E-Journal of Tamil Studies

தீர்ந்த சுனை, காய்ந்த பனை, நேர்ந்த வினை – ஒத்திகை விஜய்யின் “மாள்வுறு நாடகம்” : பார்வையாளர் நோக்கு

Tīrnta cuṉai, kāynta paṉai, nērnta viṉai - ottikai vijayyiṉ “māḷvuṟu nāṭakam" : Pārvaiyāḷar nōkku

listen audio

Full Text

share it

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Abstract (English):

We are fast losing the ethics of a life lived in harmony with nature directly and indirectly. We have pledged water – the life of all living beings to seek technology and we hide into it dwelling just in that empty bubble. Though we live in groups and communities we live as alone as mere bodies bereft of relationships as electronic lives falling in heaps as the charges deplete.

Finished spring, dried up palms, calamity done. Lifeless technological nerves that run inside empty skulls which do not recognize any of this. The greed that licks up even the chemical coating of the freebies which are blocking the pores of perspiration. The collective thirsts of minds that dwell in the celebrated desires of a self-seeking world loss of its own identities. Seeking the wants that the freebies feed, unable to realize the noose that’s tightening to its own neck and frolicking in this celebration of its own decay and death. Lost in this self-destructive need this whole society shares and thrives in its own deconstruction.

Abstract (Tamil):

நவீன நாடகப்பரப்பில் பெரும் பங்காற்றிய மறைந்த பேராசிரியர் இராமானுஜம் அவர்களின் நேரடி சீடராக  “கைசிகை  ” நாடகத்திலும், “ நிஜ நாடகக் குழு” பேராசிரியர் மு.ராமசாமி அவர்களின் இயக்கத்தின்கீழ்ப் பல்வேறுபட்ட நாடகங்களிலும், நவீன நாடகத்தில் தனக்கெனத் தனிச் சொல்லாடலை வைத்திருக்கும் நாடகக் கலைஞர்  முருகபூபதி   அவர்களுடனும் இணைந்து பணியாற்றி தன்னைத்தானே செதுக்கிக்  கொண்ட நாடகக்காரர். தமிழ்ப் பல்கலைக்கழகத்தில் கொண்டுவரப்பட்ட ” நாடகப் பயிற்சி ” திட்டத்தின்கீழ்ப் பயிற்சி பெற்ற கு.விஜயகுமார் தஞ்சைக்கு அருகில் உள்ள  பிள்ளையார்பட்டியைப்  பிறப்பிடமாகக் கொண்டவர். தமிழ்ப் பல்கலைக்கழக நாடகப் பயிற்சியில்  இவர் ஒருவர் மட்டுமே இன்னமும் நாடகத்தோடு பயணித்து இன்று குழந்தை நாடகக் கலைஞராக நவீன நாடகத் தளத்தில் முழுவீச்சோடு பயணித்து வருகின்றார். இவரின் குழந்தை நாடகங்கள்  டெல்லியில் உள்ள தேசிய நாடகப்பள்ளியில் நடத்தப்பட்ட சிறப்பை உடையது.

Keywords

நவீன நாடகப்பரப்பில், இராமானுஜம், கைசிகை,

references

No reference data found.

citation

No citation data found.

Sign In

Author access is disabled